2010. január 12., kedd

sounds air


cesna 208 caravan. egymotoros, 10 személyes kis repülőgép. felegyenesedni nem tudsz, amíg le nem ülsz.
pilóta indulás előtt közölte, hogy valószínűleg
igen "bumpey" lesz az utazás. kigurultunk a kifutópályára. azt egyből levágtam, hogy nem egy 747-es stabilitásával rendelkezik. mivel hong-kongba menet kazahsztán és észak-himalája fölött az is táncolt, nem számítottam sok jóra. elrugaszkodás után egyből gyomor fel az agyba, széllökés eltolta oldalra a gépet, és a turbulencia miatt szinte visszaestünk a kifutóra. de a kis berregő a gép orrán csak felhúzta apránként a testet. a zsebemhez kapva betoltam egy sor orbitot, ahogy a reklámban szokták, nem egyesével. általában ennyivel kontrollban tudom tartani a turbulenciáktól visszakívánkozó ebédem. most is megnyugtatott, bár a laza álkapocsmozgás felelőtlenségét ilyen rideg körülmények közt érdemes visszafogni, kivéve ha van lepkehálód visszavadászni a szádból kirepült, és a súlytalanság állapotában tengődő gumidarabkát. a felszállást követően, menthol-mámorban elhagytuk a wellingtoni öblöt, 10 perc alatt már feltűntek a déli sziget szabdalt öblei és fjord-szerű alakzatai, a sounds. azt hittem innen nyugi lesz, de olyan széllökések jöttek, hogy helyettem a pilóta kezdte el a homlokát törölgetni hamarabb. cesna dance, dance, széllökések, szinte az oldalára fordították néha a gépet. de az utasok már köszönték szépen a rollercoaster feelinget. végül landoltunk. gondolkoztam, hogy azt írom, zuhantunk. valahogy a kettő közt.

de ott végre napsütés, ebéd vissza a helyére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése